Date Generale

  • SCR011

  • Ioana R.

  • București

  • 2017

  • P

  • 80 mp

  • 3 camere

  • Bancă

Calendar

  • Ian. 2017 Consultanță
  • Feb. 2017 Consultanță
  • Mar. 2017 Semnare contract
  • Apr. 2017 Proiectare
  • Mai 2017 Obținere autorizație
  • Iun. 2017 Reziliere contract

Cum ne-am cunoscut și cum a început colaborarea

Doamna Ioana ne-a contactat în luna ianuarie. După o perioadă în care am configurat împreună casa și am făcut-o exact cum și-a dorit clientul, am semnat contractul. Așa a început faza de proiectare care a decurs normal la început.

Negocierea inițială a ținut cont de bugetul clientului, fapt pentru care am fost nevoiți să renunțăm la servicii opționale precum cel de topometrie. După ce s-a semnat contractul însă, deoarece arhitectul a recomandat, clientul a solicitat serviciile unui topometrist. Având în vedere că acest serviciu a fost exclus din contract în faza prealabilă, clientul a fost informat că va trebui să îl achite separat.

Treaba a început să scârțâie

Aici au început problemele, clientul refuzând să plătească ceva suplimentar, deși știa că acel serviciu nu este inclus în contract. Clientul a profitat de faptul că suntem foarte transparenți și depindem mult de reputația pe Internet și ne-a făcut tot felul de amenințări, punând presiune pe noi. În cele din urmă, pentru că nu era un serviciu scump, am acceptat să plătim noi și serviciul de topometrie.

Nu era vorba de o sumă mare dar având în vedere că valoarea contractului era puțin peste 30.000 EUR iar profitul nostru era foarte subțire, ne-a deranjat că am fost nevoiți să suportăm acest cost.

Cum s-a ajuns la reziliere

Văzând că am cedat, beneficiarii au încercat să pună și mai multă presiune pe noi, solicitând servicii și materiale pe care nu le puteam oferi în baza contractului – nu ne încadram în buget. În cele din urmă am luat decizia de a rezilia contractul și a returna banii beneficiarului.

Am returnat toți banii primiți de la beneficiar chiar dacă noi am avut costuri cu elaborarea proiectului (care a rămas la beneficiar). Am recurs la acest gest pentru a preveni orice alte neplăceri ce vor putea apărea în viitor.

Nu refuzăm niciun client, chiar dacă unele lucrări sunt foarte mici și neprofitabile – ne ajută pentru portofoliu. Totuși, în acest caz a fost vorba de rea-credință și o tentativă de șantaj, ceea ce nu am putut tolera, fapt pentru care am fost nevoiți să renunțăm.